JS-Moto
Strona wykonana w kreatorze WebWave
Oferta w zakresie analizy i odczytu danych wypadkowych EDR obejmuje:
odczyt danych EDR z pojazdu za pomocą urządzenia marki Bosch CDR;
analizę odczytanych lub dostarczonych przez Klienta danych pod kątem przebiegu zdarzenia oraz stanu pojazdu przed samym zdarzeniem, w tym określenie, jaka była prędkość pojazdu bezpośrednio przed zdarzeniem, czy kierowca podejmował próby uniknięcia zdarzenia, czy hamował, czy tez przyspieszał, czy miał zapięte pasy, czy prawidłowo zadziałały systemy bezpieczeństwa w pojeździe oraz inne, w zależności od modelu pojazdu oraz generacji systemu EDR, w który został wyposażony.
Rejestrator danych zdarzeń (EDR), a dokładniej rejestrator danych zdarzeń pojazdów mechanicznych, zwany potocznie czarną skrzynką przez analogię do rejestratorów wykorzystywanych w lotnictwie, to funkcja instalowana w niektórych samochodach w celu rejestrowania informacji i danych związanych z kolizjami i wypadkami drogowymi. Jest ona częścią modułu sterującego poduszek powietrznych i w razie wystąpienia zdarzenia o charakterze kolizji lub wypadku drogowego potrafi zarejestrować kluczowe dane o pojeździe (takie jak np. prędkość, położenie pedału przyspieszenia, hamulca, kąt obrotu kierownicy, czy inne) na 5 sekund przed zdarzeniem oraz dane samego zdarzenia (jak np. przyspieszenia , przeciążenia, czy zmiany prędkości liniowej, które występują w chili wypadku). Dane te mają kluczowe znaczenie w procesie rekonstrukcji wypadku, a więc określania jego przyczyn, przebiegu oraz potencjalnych winnych. Prekursorem wprowadzania systemu EDR były marki północnoamerykańskie m.in. ze względu na wprowadzone w USA już w roku 2006 regulacje zawarte w rozporządzeniu 49 CFR 563. Zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2024 roku przez Unię Europejską, każdy nowo produkowany pojazd będzie musiał być wyposażony w rejestrator danych EDR, jednakże w przypadku pojazdów z rynku europejskiego istnieje możliwość odczytu danych EDR już dla pojazdów z lat 2010+, w zależności od marki i modelu.